Flere SAS-lounger erstattes af Star Alliance-lounger

11 januar, 2017

SAS opsiger aftalen med tredjepartslounger fra 1. februar 2017 og erstatter dem med adgang til Star Alliance-lounger.

SAS arbejder på at udvikle og opdatere sit lounge- og fast track-tilbud der, hvor de har flest rejsende. For at investere yderligere i de mest besøgte lounger vælger de at opsige aftalerne med tredjepartslounger. Ændringerne træder i kraft 1. februar i år.

I dag lejer SAS adgang til lounger i de lufthavne, hvor de ikke selv har egne faciliteter, bl.a. i Malaga og Miami. På destinationer som New York og i de største lufthavne i Norden har SAS egne lounger.

I alt erstattes 42 eksisterende lounger af Star Allinace-lounger i de forskellige lufthavne, som indtil nu har været drevet af eksterne aktører. Det betyder, at SAS-rejsende fortsat vil have et loungetilbud, da SAS er fuldgyldigt medlem af Star Alliance. Herudover arbejder flyselskabet på at opgradere egne lounger og investerer i udbygning af flere tilbud på de forskellige destinationer. Bl.a. arbejdes der på en ny lounge i indenrigsterminalen i Oslo Lufthavn. Den skal erstatte indenrigsloungen, der åbnede i maj 2014.

Ud over ændringen af loungeudbudet nedlægges i alt syv fast track tilbud. Der er tale om to i Milano, Dublin, Roma, Malaga, Genève og Vilnius.

(Kilde: E24)