Ny strejke i British Airways – få aflyste afgange

16 februar, 2017

Dele af kabinepersonalet i British Airways har varslet endnu en strejke – fra 17. til 20. februar. Det betyder, at enkelte afgange er aflyst, men ifølge flyselskabet vil alle passagerer kunne rejse.

Strejken blandt dele af British Airways’ kabinepersonale er planlagt fra fredag den 17. februar og i tre dage. Flyselskabet siger, at alle deres passagerer vil kunne rejse til trods for aktionen, da kun 1 procent af afgangene bliver berørt. Nogle passagerer vil imidlertid blive booket om til tidligere eller senere afgange.

Alle fly til og fra London Gatwick og London City vil afgå som normalt. Det samme vil alle interkontinentale afgange til og fra London Heathrow. De fleste korte ruter fra London Heathrow vil også flyve som normalt, men enkelte aflysninger vil finde sted, eftersom flyselskabet slår nogle af afgangene sammen. Passagerer på de indstillede afgange vil blive booket om til en tidligere eller senere afgang.

Det samme kabinepersonale har også varslet strejke fra onsdag den 22. februar til og med lørdag den 25. februar. Formentlig vil de samme tiltag gælde, så alle passagerer kommer af sted.

(Kilde: British Airways)