Strejke vil påvirke flytrafikken i Italien 16. juni

16 juni, 2017

Fredag 16. juni er der varslet en større transportstrejke i Italia – flytrafikken vil sandsynligvis også blive ramt.

Den varslede strejke vil berøre busser, undergrunden, tog, fly og færger. For flytrafikken har myndighederne oplyst at afgange mellem kl. 0700 og 1000 samt mellem kl. 1800 og 2100 (lokale tider) vil afgå som normalt. Interkontinentale ruter kan blive berørt, og det samme gælder forbindelser til italienske øer, der kun har en daglig afgang.

Det største flyselskab i landet, Alitalia, har allerede ombooket en række passagerer, der er ramt af strejken, til næste ledige afgang. Som følge af strejkevarslet er flyselskabet blevet nødt til at annullere flere af deres ruter, også enkelte afgange i morgentimerne den 17. juni.

Skal du rejse til, fra eller via en italiensk lufthavn fredag 16. juni, kan du være berørt af strejken. Har du bestilt dine flybilletter via HRG, så kontakt dit lokale HRG-kontor for eventuel assistance.

(Kilde: Alitalia)