Anmeld forsinket bagage online hos SAS

09 januar, 2019

Passagerer, der flyver med SAS, kan nu undgå at stå i kø for at anmelde forsinket bagagen og få en PIR-rapport. SAS har introduceret et nyt online system, hvor passageren selv kan udfylde detaljerne i ro og mag.

Det nye online-system er tilgængeligt for alle SAS passagerer på flyvninger, hvor SAS er såkaldt ”operating carrier” eller ”marketing carrier”.

Når alle informationer er udfyldt, modtager man en elektronisk rapport – en såkaldt PIR-rapport, som f.eks. kan bruges overfor ens forsikringsselskab. Den forsinkede eller bortkomne bagage kan anmeldes via mobiltelefon eller computer og på selvbetjeningsautomater i ankomstområdet på alle SAS’ egne hubs.

Bagagen kan anmeldes på dette link.

På visse destinationer kræves, at man udfylder en tolderklæring i lufthavnen for at få kørt sin bagage ud. Det gælder bl.a. i København.

(Kilde: FinalCall)