Finnair introducerer ny kabineklasse på langdistanceruter

28 november, 2018

I 2021 lancerer Finnair en ny kabineklasse ombord på sin langdistanceflåde. Premium Economy er navnet, og det nye koncept vil få sin egen kabine med skræddersyede Finnair-mønstre. Desuden vil der være mere plads og komfort i kabinen, samt et forbedret servicetilbud.

”Vi ser en tendens til, at flere og flere rejsende sætter kvaliteten i fokus, når de rejser, og derfor satser vi meget på komfort og kvalitet for at forbedre flyveoplevelsen. Som svar på kundernes behov vil vores nye Premium Economy-klasse opfylde kravene hos såvel vores ferierejsende som vores forretningsrejsende”, siger Robert Lönnblad, Finnairs General Manager Scandinavia.

Finnair fornyer også hele kabinen på sine ATR-fly. Den nye kabine vil blive indrettet moderne og harmonisk med helt nye sæder og tæpper. Det første ATR-fly med fornyet kabine ventes at være i drift i sommeren 2019. Denne flytype anvendes indenrigs i Finland samt på ruter til de nærmeste nabolande.

(Kilde: Finnair)