Glutenfri, vegetarisk og vegansk mad på SAS Go

10 oktober, 2017

Passagerer på SAS Go kan nu forudbestille mad, der er tilpasset deres kostvaner og livsstil.

SAS tilbyder nu passagerer, der rejser på SAS Go indenfor Europa på ruter, hvor flyvetiden er mindst 2 timer, at de kan forudbestille måltider, der er tilpasset deres kostvaner og livsstil.

”I dag spiser mange mennesker varieret. Nogle har helt særlige krav til deres mad og følger bestemte principper. Men selvom man for eksempel ikke er vegetar kan man have dage, hvor man måske har lyst til at spise vegetarisk, glutenfrit eller vegansk. Det kan man som forbruger vælge efter i dag, når man går ud og spiser, og det synes vi også skal gælde flymad. Derfor giver vi passagerne mulighed for at skræddersy deres mad ombord” siger Michael Hansen, salgschef i SAS.

Maden lanceres i ”New Nordic by SAS”-konceptet, der er inspireret af take-away-kulturen, hvor måltidet er pakket i en kvadratisk boks, der gør det nemmere at spise, mens man arbejder, læser eller ser film.

Måltiderne kan forudbestilles senest 18 timer før afrejse, og ud over frokost, aftensmad, Kids’ Meal, salat, sandwich og morgenmad kan der nu også vælges mellem glutenfri, laktosefri, gluten- og laktosefri, vegetariske, veganske og ”non-pork” måltider.

(Kilde: SAS)