Nyt fra Finnair – netop udnævnt til Bedste Flyselskab

10 maj, 2019

Finnair blev atter udnævnt som vinder i kategorien Bedste flyselskab til Nordic Business Travel Awards 2019 i København. Finnair vandt også den prestigefulde udmærkelse sidste år. Som grund for udmærkelsen har nordiske virksomhedsorganisationer vurderet forskellige rejseleverandører, som deres medlemmer benytter.

”Vi er meget glade for denne anerkendelse. Vi har et stærkt lokalt fokus og et tæt samarbejde med vores erhvervsrejsebureauer og virksomhedskunder i Skandinavien. Vi arbejder konstant på at udvikle og forbedre vores service, kvalitet og sortiment mod såvel B2B som B2C. Denne udmærkelse viser, at der sættes pris på vores arbejde, og at det ikke er helt uden grund, at vi har en stærk position i Danmark på forretningsrejser til Asien”, siger Robert Lönnblad, Skandinavienchef hos Finnair.

Første europæiske flyselskab med Airbus A350XWB

Finnair var det første flyselskab i Europa, der begyndte at flyve med Airbus A350XWB. I dag har Finnair 13 stk. A350. Det er den eneste flytype i historien, som er på miljøorganisationen Carbon Disclosure Projects liste, The Leadership Index. Finnairs langdistanceflåde består udelukkende af Airbus-fly. Finnairs A350 er 25 % mere brændstofbesparende end den tidligere generations fly og har et lydniveau, der er hele 16 dB under det aktuelle standardkrav.

Terminal 2 i Helsinki lufthavn udvides for 1 mia. euro!

2019 er forandringens år for Helsinki Vantaa Lufthavn. Terminal 2 udvides, så lufthavnen bedre kan betjene en voksende mængde flypassagerer. Hele investeringen kommer til at koste ca. en mia. euro!

Forbrugerwebstedet Skytrax indsamler hvert år lufthavnsanmeldelser fra rejsende over hele verden. I årets udgave af Skytrax Airport Award 2019 er 100 lufthavne angivet i rangorden. Helsinki Vantaa lufthavn landede på en 20. plads. Singapore Changi Airport blev rangeret højest i 2019.

Finnair 2019

Finnair flyver op til 32 gange om ugen mellem København og Helsinki, samt 7 gange om ugen mellem Billund og Helsinki.

Finnair flyver til 16 destinationer i Finland: Helsinki,Ivalo, Joensuu, Kuusamo, Kittilä, Kuopio, Oulo, Rovaniemi, Turku, Tampere, Vaasa, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola og Mariehamn.

Finnair flyver til 18 destinationer i Asien med fleksible forbindelser fra Helsinki: Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Guangzhou (26.04-27.10), Hongkong, Ho Chi Minh City (vintertid), Krabi (vintertid), Nanjing, Phuket (vintertid), Nagoya, Tokyo, Osaka, Seoul, Fukuoka (27/04-28/10), Shanghai, Singapore, Xián (25.4-24.10) og Goa.

Finnair flyver til USA:
– Daglige afgange fra Helsinki til Chicago til og med 6. september og derefter med færre afgange til og med 1. december.
– Nonstop flyvninger mellem Helsinki og San Francisco fra 10. april til 25. oktober med op til fire ugentlige afgange – alle med fleksible forbindelser fra København.
– Ny rute fra Helsinki til Los Angeles havde premiere 31. marts 2019. Der flyves fra Helsinki 3 gange om ugen med flagskibet Airbus A350XWB.

(Kilde: Finnair)