SAS åbner ny direkte rute til Beirut

17 april, 2019

I slutningen af juni begynder SAS at flyve to gange ugentligt fra Stockholm til Beirut. Ruten flyves indledningsvis på onsdage og søndage og fra midten af august på onsdage og lørdage frem til d 7. september. SAS trafikerede tidligere Libanons hovedstad fra København i sommerhalvåret.

Den nye rute, der starter 30. juni, åbner for en endnu bedre tilslutning mellem Skandinavien og en af verdens ældste byer, der har et udbud af spændende oplevelser, bl.a. velbevarede slotte, historiske kirker og moskéer, dejlige strande og det verdensberømte libanesiske køkken.

”Vi ser en stigende efterspørgsel på rejser til Beirut fra Skandinavien, og det er en glæde, at vi nu kan tilbyde en attraktiv tidsplan for vore rejsende også fra Arlanda. Beirut er et spændende ferierejsemål samtidig med, at mange i Skandinavien også har en tilknytning til regionen. For SAS er det yderligere et måde at styrke vort netværk og kunne tilbyde vore rejsende gode forbindelser til populære destinationer”, siger karl Sandlund, EVP Commercial, SAS.

Der er åbnet for salg af billetter til ruten, der beflyves med en Airbus 320neo og en Boeing 737-800. Klimaspørgsmålet har afgørende betydning for flytypen, og SAS arbejder intensivt med at forny og opgradere flyflåden med det mål at reducere brændstofforbruget og dermed udslip af kuldioxid.

”At omstille til mere miljøvenlige rejser er afgørende for flyet, og SAS’ målsætning er at reducere kuldioxidudslippet med 25 % frem til 2030. Det sker først og fremmest gennem en modernisering af flåden og en øget andel af biobrændsel. Som en del af SAS’ omstillingsarbejde har SAS også valgt at kuldioxidkompensere alle flybilletter, der har et EuroBonus-nummer angivet ved reservation”, siger Karl Sandlund.

(Kilde: SAS)