Tilbageblik på SAS-strejken

13 maj, 2019

Tilbageblik på den 7 dage lange SAS strejke – en opsummering af vor håndtering af de udfordrende dage.

Det er i sådanne situationer, at vi glæder os mest over, at vi har taget de rigtige valg af gode processer og kvalitetssikring af vore serviceydelser.

Rejsekonsulenterne i Norden kan arbejde på tværs af landene, og vor nordiske 24-timers-service, Traveller Assist, var ekstra bemandet i hele strejkeperioden. Dette bidrog til at du som kunde, fik kortest mulig ventetid og langt hurtigere betjening end ved direkte kontakt til SAS. Vi retter en stor tak til alle forstående kunder, der udtrykte taknemmelighed for den hjælp, vi gav.

Efter strejken ved vi følgende:

• Vi havde næsten tre gange så mange opkald til vor 24-timers-service, Traveller Assist, i ”strejkeweekenden” i forhold til en normal weekend.
  • Den store stigning i henvendelser førte til næste konstant telefonkø, og dermed længere ventetid end sædvanligt.
  • De kunder, der ringede ind og fik hjælp, var tilfredse, og den ekstra ventetid blev ikke kommenteret.
  • Alternative transportmidler erstattede mange flyreservationer.
  • Strejken førte til mange afbestilte flybilletter, og dette vil medføre forsinkelser på kreditering. Vi håber på forståelse for dette.